MyMenu1

czwartek, 1 marca 2012

Kolekcjonowanie znaczków rugby - część 1 "federacje"

kliknij aby zobaczyć zdjęcie w pełnym rozmiarze

Rugby to nie tylko emocje związane z meczami. Oprócz zaangażowania w sport jako kibic, zawodnik, trener czy działacz, istnieje grono ludzi, którzy swoją pasję związaną z owalną piłką rozwijają również na innej płaszczyźnie. Mam na myśli kolekcjonerów. Zbieranie wszelkiego rodzaju pamiątek sportowych, jest prawie równie stare, co sam sport. Obiektów zainteresowania nie sposób zliczyć. Do najpopularniejszych należą programy z meczów, bilety, autografy czy koszulki. Zainteresowanych odsyłam do dwóch bardzo ciekawych stron zajmujących się tematyką pamiątek rugbowych: http://rugby-pioneers.blogs.com/ oraz http://www.rugbyrelics.com/. Kolekcjonowanie wiążę się z wieloma korzyściami. Oprócz najbardziej oczywistej, którą jest powiększanie wiedzy, warto zwrócić uwagę na aspekt historyczny, jaki często niosą za sobą zbiory. Eksponaty bywają najlepszym obrazem historii. Pokazują jak rozwijał się i zmieniał sport. Często przedmioty codziennego użytku, po latach nabierają niezwykłej mocy i stają się żywym obrazem tego co minęło.

Ja zajmuję się zbieraniem metalowych odznak rugbowych. Moja kolekcja liczy obecnie ponad 900 sztuk i stale się powiększa. Niektóre eksponaty już teraz stanowią dużą wartość. W zbiorze posiadam m.in. odznaki krajów, które znikły z mapy świata, klubów, które już nie istnieją, czy turniejów, które nie są dłużej rozgrywane. Jako główne kryterium przyjąłem związek z rugby piętnastoosobowym. Kolekcję podzieliłem na pięć działów tematycznych: federacje, kluby, Puchar Świata, turnieje i znaczki okolicznościowe oraz wydawane z okazji meczów.
Na blogu będę co jakiś czas przedstawiał swoje zbiory oraz dzielił się poradami i wskazówkami z innymi kolekcjonerami oraz ludźmi, którzy stawiają pierwsze kroki na tym gruncie. W pierwszej części  przedstawiam zbiór odznak federacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz